TREND OF SNACK PRODUCTS



Despite its size and relative maturity, the snacks market is continuing to show good growth globally, reflecting ongoing demand for between-meals snacks for consumption at home or on-the-go. New product activity levels also remain very high, reflecting not only the need to maintain competitiveness in the relatively concentrated traditional savory and bagged snacks industry, but also to maintain share in the face of the increasingly wide range of other food and even drinks products marketing themselves on a snacks platform.

Popcorn Makeover

The US continues to dominate the snack foods market, with market and product activity tending to lead developments globally. The region accounts for about half of the global snacks market, despite growing activity in other parts of the world, particularly Asia. One of the fastest growing sectors of the US snacks market in recent years has been ready-to-eat popcorn, which has had somewhat of a makeover to offer healthier, clean-label snacks in a wide range of increasingly sophisticated flavors. The US has the world’s largest and most developed popcorn market and, despite its maturity, sales continue to grow in both ready-to-eat and microwave lines, driven by high levels of competition. The Popcorn Board, an association of US popcorn processors, reports that overall US consumption of popcorn is 16 billion quarts a year, equivalent to 51 quarts per capita, with 70% eaten in the home and 40% in stadiums, theatres and other outof- home locations.

Oleh: Lu Ann Williams, MBA,
Director of Innovation, Innova Market Insights
Selengkapnya artikel ini dapat dibaca di majalah FOODREVIEW INDONESIA edisi Juli 2015, yang dapat diunduh di www.foodreview.co.id

Artikel Lainnya

  • Des 03, 2024

    Autentifikasi Pangan: Jaminan Keamanan, Mutu & Keaslian Selama masa simpan

    ...

  • Nov 28, 2024

    Time Horizon dalam S&OP

    Panjang waktu (time horizon) yang dilibatkan dalam proyeksi permintaan dan pasokan dalam siklus Sales and Operations Planning (S&OP) dapat bervariasi tergantung pada sifat industri, karakteristik produk, dan kebijakan perusahaan. ...

  • Nov 27, 2024

    PENDUGAAN Masa Simpan Produk Pangan

    Kerusakan pangan merupakan kondisi di mana suatu produk pangan mengalami perubahan yang signifikan sehingga tidak lagi aman atau layak untuk dikonsumsi. Hal ini dapat berupa perubahan penampilan, tekstur, aroma, rasa maupun nilai gizi. ...

  • Nov 26, 2024

    Label Pangan: Jendela Informasi bagi Konsumen

    Label pada kemasan pangan olahan yang kita temui di warung, toko, pasar, atau platform online, memiliki peran penting. Label ini, yang bisa berupa stiker, cetakan langsung pada kemasan, atau bagian dari kemasan itu sendiri, berfungsi memberikan informasi yang benar dan jelas kepada konsumen. Informasi tersebut meliputi nama produk, komposisi bahan, tanggal produksi, tanggal kedaluwarsa, serta keterangan lainnya yang dibutuhkan. Konsumen berhak mengetahui sejelasjelasnya kondisi produk pangan yang dikemas sehingga memberikan rasa aman saat membeli dan/atau mengonsumsi pangan olahan. ...

  • Nov 25, 2024

    Standardisasi Kemasan Pintar (Smart Packaging )

    Kemasan pangan telah berevolusi menjadi elemen penting dalam strategi pemasaran produk pangan. Desain kemasan yang menarik dan informasi yang jelas pada label secara signifikan memengaruhi keputusan konsumen dalam memilih dan membeli produk pangan.   ...